مجموعه: فواید خرس و گراز در جنگا مکانـهای تفریحی جهان

مناطق جنگلی همواره یكی از پرطرفدارترین نقاط به منظور سفر و گذراندن تعطیلات درون سراسر دنیـا محسوب مـی‌شود. فواید خرس و گراز در جنگا آرامش جنگل و احساس نزدیكی با طبیعت همواره به منظور گردشگران جاذبه داشته است. فواید خرس و گراز در جنگا این جاذبه طبیعی باعث شده که تا بسیـاری از برنامـه‌ریزان تورهای گردشگری، فواید خرس و گراز در جنگا توجه ویژه‌ای بـه مناطق جنگلی نشان داده و از سوی دیگر افراد زیـادی نیز به منظور استفاده از این علاقه و استقبال، اقدام بـه سرمایـه‌گذاری درون زیرساخت‌های توسعه گردشگری جنگلی كرده‌اند. شاید مـهم‌ترین موضوعی كه حتما در این مساله مدنظر قرار داده شود، اهمـیت حفظ و عدم آسیب‌رسانی بـه بافت و طبیعت جنگل بـه هر دلیلی است.

در اینجا 10جنگل زیبای دنیـا را بـه انتخاب سایت All Top10 list مرور مـی‌كنیم.

 جنگل‌های انبوه داخلی‌كانادا

این جنگل بسیـار سرسبز و بارانی كه درون مركز بخش داخلی ایـالت بریتیش كلمبیـا درون كشور كانادا قرار گرفته آخرین جنگل موجود درون فهرست جنگل‌های زیبای دنیـاست. بیشترین حجم درختان این جنگل را درختان سدر تشكیل مـی‌دهند و به دلیل قرار گرفتن درون مناطق شمالی و همچنین مجاورت با سلسله كوه‌های راكی، آب و هوای نسبتا سردی درون این منطقه حاكم است.

بخش بزرگی از این جنگل درون مناطق دره‌ای كوه‌های راكی قرار دارد و خود این موضوع باعث شده هست تا از تلفیق منظره كوهستان و جنگل انبوه، مناظر فوق‌العاده زیبا و چشم‌نوازی بـه وجود آید.

 جنگل تونگا درون آلاسكا

جنگل تونگا بزرگ‌ترین جنگل ملی كشور آمریكاست و در منطقه سردسیر آلاسكا قرار دارد. نكته جالب توجه درمورد این جنگل، بزرگی و مساحت زیـاد آن هست كه بالغ بر 69 هزار كیلومترمربع را درون بر مـی‌گیرد. كم‌جمعیت بودن منطقه آلاسكا و همچنین دور بودن این جنگل از مراكز تمدن انسانی سبب شده هست تا تعداد زیـادی از گونـه‌های مختلف جانوری درون آن سكنا گزینند.

نكته جالب توجه درون مورد این جنگل، وجود بالغ بر 75 هزار نفر سكنـه درون این جنگل هست كه تعداد زیـادی از آنـها را قبایل بومـی منطقه تشكیل مـی‌دهند كه نام جنگل نیز از یكی از همـین قبایل اخذ شده است. زیبایی‌های خاص این جنگل سبب شده همـه ساله تعداد زیـادی از گردشگران به منظور دیدن آن راهی این منطقه شوند البته هنوز بخش‌های زیـادی از این جنگل بـه صورت كاملا دست نخورده و بكر باقی مانده است.

جنگل ‌خرس‌بزرگ

این جنگل یكی از معدود جنگل‌های دست نخورده و كاملا طبیعی درون جهان هست كه زیستگاه صدها گونـه از حیوانات وحشی مانند یوزپلنگ آمریكایی، گرگ، خرس خاكستری و چند گونـه خاص و نادر از خرس درون جهان است. این جنگل بسیـار زیبا بـه دلیل واقع شدن درون بین اقیـانوس و كوهستان، دارای ویژگی‌های منحصر بـه فردی هست كه موجب شده مناظر طبیعی و چشم‌‌اندازهای بسیـار زیبایی از تركیب 3 عنصر جنگل، كوهستان و دریـا درون برابر دیدگان گردشگران بـه وجود بیـاید.

وجود جزایر متعدد پوشیده از جنگل درون آب‌های نزدیك بـه ساحل از دیگر جاذبه‌های این جنگل بسیـار زیبا محسوب مـی‌شوند. به منظور دیدن این جنگل حتما بلیت خود را بـه مقصد كانادا رزرو كنید.

جنگل كنگو درون قاره آفریقا

برخلاف 3 جنگل قبلی كه درون مناطق سردسیر قرار گرفته بودند، این جنگل درون حوالی خط استوا واقع شده است. اولین نكته‌ای كه درون مورد هفتمـین جنگل موجود درون این فهرست حتما بگوییم این هست كه جنگل كنگو دومـین جنگل بزرگ دنیـا بعد از جنگل آمازون بـه شمار مـی‌رود. حدود دوسوم این جنگل بسیـار بزرگ درون كشور كنگو قرار گرفته و مابقی آن درون كشورهای گابن، كامرون و گینـه استوایی قرار گرفته است. مـیلیون‌ها نفر از مردم این كشورها به منظور گذران زندگی خود وابسته بـه این جنگل هستند.

گونـه‌های متنوع جانوری از قبیل فیل، شامپانزه، گوریل، بابون، زرافه، طاووس و سایر پرندگان مختلف استوایی درون این جنگل زندگی مـی‌كنند.

جنگل‌های ابری مونته ویدئو درون اروگوئه

این جنگل زیبا درون كوهستان كوردیلرای كشور اروگوئه قرار گرفته و اصلی‌ترین ویژگی آن مـه‌آلود بودن آن هست كه درون جنگل‌های دیگر این فهرست وجود ندارد. درون بیشتر روزهای سال این جنگل از مـه پوشیده شده و مناظر زیبا و خارق‌العاده‌ای بـه وجود مـی‌آورد. مساحت این جنگل بالغ بر 10500 هكتار و دارای آب و هوای گرمسیری است. تنوع گیـاهی این جنگل بسیـار گسترده هست و شامل بیش از 2500 گونـه گیـاهی مختلف مـی‌شود.

بیشترین نوع گل‌های اركیده دنیـا درون این جنگل وجود دارد و علاوه بر آن این جنگل زیستگاه جانوران و داران بسیـاری است.

 جنگل پیسگاه

برای دیدن پنجمـین جنگل موجود درون این فهرست نیز حتما مجدد راهی قاره آمریكا شویم. جنگل ملی پیسگاه درون كوه‌های آپالاچیـان درون ایـالت كارولینای شمالی قرار دارد. 3 رود بنت كرك، مـیلز و دیویدسون درون این جنگل جاری هستند كه نشان از سرسبزی و زیبایی این منطقه كوهستانی دارد.

وجود این رودها و كوهستانی بودن منطقه موجب شده هست آبشارهای زیـادی درون آن شكل بگیرد. فصل طلایی بازدید از این جنگل پاییز هست كه گیـاهان و درختان با رنگ‌های متنوع و زیبای خود تصویری هزار نقش بـه این جنگل هدیـه مـی‌كنند. تعداد زیـادی كلبه‌های چوبی درون مناطق حاشیـه‌ای این جنگل وجود دارد كه همـه ساله پذیرای گردشگران بسیـاری است.

جنگل كوكونینو

این جنگل با مساحت 7511 كیلومترمربع درون منطقه آریزونای شمالی قرار گرفته است. بخش اعظم این جنگل را درختان كاج و سایر درختان همـیشـه سبز تشكیل مـی‌دهند كه این ویژگی باعث شده هست حتی درون فصل زمستان و زیر خروارها برف، این جنگل رنگ سبز خود را حفظ كرده و تلفیقی زیبا از منظره سبزی درختان را درون زمستان نمایش دهد.

نكته دیگر درون مورد این جنگل وجود مناطق بیـابانی درون اطراف آن هست كه سبب شده سرسبزی و زیبایی این جنگل نمود بیشتری پیدا كند.

 جنگل ملی مارك تواین

سومـین جنگل این فهرست كه نام خود را از نویسنده مشـهور یعنی مارك تواین گرفته هست در بخش جنوبی ایـالت مـیسوری كشور آمریكا قرار گرفته است.

از مـهم‌ترین جاذبه‌های این جنگل، چشمـه گریر هست كه از بزرگ‌ترین چشمـه‌های جهان محسوب مـی‌شود و روزانـه 214 مـیلیون مترمكعب آب از آن خارج مـی‌شود، زیبایی‌های طبیعی این جنگل آن را بـه یكی از پرطرفدار‌ترین اماكن جنگلی درون كشور آمریكا تبدیل كرده است.

بخش‌هایی از این جنگل بـه قدری انبوه هست كه هنوز كسی قادر نشده بـه آن ورود پیدا كند و تنـها از طریق هوایی از این مناطق عكسبرداری شده است

 جنگل آمازون

شـهرت این جنگل كه بزرگ‌ترین جنگل جهان محسوب مـی‌شود بـه اندازه‌ای هست كه تقریبا همـه مردم دنیـا آن را مـی‌شناسند. این جنگل درون آمریكای جنوبی و در كشورهای برزیل، پرو و كلمبیـا قرار گرفته است. بخش‌هایی از این جنگل بـه قدری انبوه هست كه هنوز كسی قادر نشده بـه آن ورود پیدا كند و تنـها از طریق هوایی از این مناطق عكسبرداری شده است. آمازون نام یك قبیله جنگجو درون یونان باستان بود كه تمامـی اعضای آن را زنان تشكیل مـی‌دادند. هنگامـی كه نخستین كاشفان اروپایی پا درون این جنگل نـهادند با قبایل زن جنگجویی برخورد كردند و به همـین دلیل نام این جنگل را آمازون گذاشتند.

این جنگل را مـی‌توان غنی‌ترین منطقه زمـین از نظر تنوع گونـه‌های جانوری و گیـاهی دانست. رود بزرگ آمازون كه دومـین رود بزرگ جهان بـه شمار مـی‌رود نیز درون قلب این جنگل جاری هست و درون بسیـاری از نقاط از آن بـه عنوان تنـها راه ارتباطی استفاده مـی‌شود. گفته شده هنوز تعدادی از قبایل كشف نشده و بدوی درون اعماق این جنگل بدون هیچ گونـه تماس با دنیـای امروزی بـه زندگی خود ادامـه مـی‌دهند.

 جنگل سونداربانس

اطمـینان دارم تمامـی خوانندگان انتظار داشتند درون صدر این فهرست نام جنگل آمازون را ببینند و بدون شك بیشتر شما نام جنگل سونداربانس را كه درون صدر فهرست زیباترین جنگل‌های جهان قرار گرفته نشنیده‌اید. جنگل سونداربانس كه بـه زبان بنگالی یعنی جنگل زیبا بزرگ‌ترین جنگل یكپارچه گونـه‌های درختی آب شور بـه شمار مـی‌رود (مشابه آن را مـی‌توان درون جنگل حرا درون مناطق جنوبی ایران مشاهده كرد).

این جنگل درون بین كشورهای هندوستان و بنگلادش قرار گرفته و مناظر زیبای آن را درون هیچ جای دنیـا نمـی‌توان مشاهده كرد. مـهم‌ترین گونـه جانوری موجود درون این جنگل ببرهای مشـهور آسیـایی یـا همان ببر بنگال است.

بیش از 300 گونـه گیـاهی بـه همراه تعداد زیـادی از گونـه‌های مختلف حیوانات درون این جنگل ثبت شده‌اند. وجود پوشش گیـاهی متنوع و گرمسیری بـه همراه صدها كانال آب شور كه بـه دریـا منتهی مـی‌شود درون كنار ده‌ها رود و چشمـه آب شیرین مجموعه‌ای بی‌نظیر و زیبا از بافت جنگلی را بـه وجود آورده‌اند كه دیدن این مناظر مـی‌تواند آرزوی هر گردشگر دوستدار طبیعت باشد.

منبع:برگرفته از جام جم




[10 جنگل زیبای جهان - beytoote.com فواید خرس و گراز در جنگا]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 20 Sep 2018 13:22:00 +0000