مجموعه: کشف گونه جدیدی از گل سرخ در ایران عکس اخبار علمـی و آموزشی تاریخ انتشار : دوشنبه, 30 -3443 03:25

دانشمندان درون فیلیپین نوعی گل با نام «Rafflesia consueloae»کشف کرده‌اند کـه کوچک‌ترین گونـه از یک خانواده گل عظیم‌الجثه بـه شمار مـی‌رود.

به گزارش  آنا بـه نقل از نیویورک تایمز، کشف گونه جدیدی از گل سرخ در ایران عکس جنگل‌های پرباران سوماترا درون اندونزی مـهد بزرگ‌ترین گل‌های جهان هست که از مـیان آنـها مـی‌توان بـه «گل جسد» اشاره کرد کـه ارتفاع آن بـه شش متر و طولش بـه پنج متر مـی‌رسد. کشف گونه جدیدی از گل سرخ در ایران عکس این گل بـه دلیل بوی تعفن و شبیـه بـه گوشت گندیده‌ای کـه دارد، گل جسد لقب گرفته است. کشف گونه جدیدی از گل سرخ در ایران عکس درون ضمن، رنگ قرمز پایین گل نیز تداعی کننده یک تکه گوشت بزرگ است.

گل جسد

اما گلی کـه به تازگی کشف شده، گل قرمز رنگ ریزی هست که برخلاف گل جسد، بوی نارگیل مـی‌دهد.

محققان فیلیپینی درون گزارشی با انتشار کشف این گونـه جدید، اعلام د کـه این گل، کوچک‌ترین گل از گونـه گل‌های غول‌پیکر است. این گل حدود 9/5 سانتی‌متر قطر دارد و در ابعاد توپ بیس‌بال است.

فردی کـه در حال راه رفتن درون جنگل گرمسیری پرباران درون شمال مانیل بود، این گل را پیدا کرد. وی زمانی کـه سرش را پایین انداخته بود و داشت برگ‌های پوسیده بـه جا مانده از قطع درختان را نگاه مـی‌کرد، این گل عجیب و غریب را پیدا کرد.

گل تازه کشف‌شده Rafflesia consueloae

رافلزیـا سی‌ و یکمـین گونـه گیـاهان غول‌پیکری هست که تاکنون ثبت شده‌اند. رافلزیـا یک گیـاه انگلی است. بـه این معنا کـه تمام یـا مقداری از نیـاز خود بـه مواد غذایی را از گیـاه زنده دیگر مـی‌گیرد. همـه گیـاهان انگل ریشـه‌های تغییر شکل یـافته بـه نام مکنده دارند کـه به گیـاهان مـیزبان نفوذ مـی‌کنند و آنـها را بـه سیستم هدایتی گیـاه -بافت چوبی یـا بافت آبکش و یـا هر دو وصل مـی‌کنند. این کار توانایی جذب آب و مواد غذایی را از بدن مـیزبان به منظور آنـها فراهم مـی‌کند.

گیـاه رافلزیـا

اخبار علمـی - آنا




[کشف کوچک‌ترین گل از گونـه گیـاهان غول‌پیکر (+تصاویر) کشف گونه جدیدی از گل سرخ در ایران عکس]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Mon, 18 Jun 2018 10:42:00 +0000