مجموعه: تزیین قاشق چنگال در بشقاب مـهارتهای زندگی


این روزها خانم‌های هنرمند وقتی مـهمان دارند قاشق و چنگال‌هایشان را هم با طرح‌هایی متفاوت تزئین مـی‌کنند و دیگر مانند قدیم کنار بشقاب‌ها نمـی‌گذارند.

اگر شما هم مـی‌خواهید به منظور پذیرایی از مـهمان‌هایتان قاشق و چنگال‌ها را طور دیگری بچینید بد نیست این روش‌های ساده را هم امتحان کنید. تزیین قاشق چنگال در بشقاب اگر هم که تا به حال تجربه چنین کاری را نداشتید، تزیین قاشق چنگال در بشقاب نگران نباشید، چون این کار بسیـار ساده و راحت هست و بـه مـهارت خاصی نیـاز ندارد.


زمانی کـه تعداد مـهمانان کم هست نمـی‌توانید به منظور تزئین قاشق و چنگال‌ها طرح خاصی داشته باشید. تزیین قاشق چنگال در بشقاب بـه همـین دلیل هم بهتر هست هر جفت قاشق و چنگال را کنار هم قرار دهید و خیلی ساده بـه کمک روبانی کـه با رنگ رومـیزی و دستمال سفره‌ها هماهنگ هست به هم وصل کنید و در نـهایت با یک پاپیون روبان را محکم کنید. مـی‌توانید از دستمال سفره‌های رنگی کمک بگیرید و قاشق و چنگال را درون آنـها قرار دهید.

اما اگر تعداد مـهمان‌های شما زیـاد باشد دستتان هم به منظور تزئین قاشق و چنگال‌ها بازتر خواهد بود. یکی از انواع روش‌های تزئین قاشق و چنگال درست آنـها بـه شکل درخت نخل است. به منظور این کار پنج عدد قاشق را کنار هم روی مـیز قرار دهید و بقیـه قاشق‌ها را درون بالای آنـها بـه همان شیوه بگذارید که تا تنـه درخت نخل شما شکل بگیرد. بعد از این‌که تنـه درختان حاضر شد نوبت بـه تزئین برگ‌های درخت مـی‌رسد کـه با استفاده از چنگال‌ها ساخته مـی‌شود. به منظور درست آن هم حتما چنگال‌ها را بـه صورت کج روی مـیز قرار دهید. البته دقت کنید به منظور هر برگ درخت نخل مـی‌توانید از حدود ده که تا 15 عدد چنگال استفاده کنید. نکته مـهم این هست که بعد از قرار اولین چنگال، چنگال دوم را کمـی پایین‌تر از چنگال اول قرار دهید که تا برگ‌ها کشیده و زیبا بـه نظر برسد.


یکی دیگر از تزئینات بسیـار ساده این هست که ابتدا لیوان‌ها را بـه صورت دایره بچینید. البته بـه جز لیوان مـی‌توانید از یک گلدان گرد هم استفاده کنید. حالا قاشق‌ها را دور لیوان‌ها یـا گلدان‌تان بچینید بـه طوری کـه دسته قاشق‌ها بـه سمت لیوان یـا گلدان باشد. سپس درون مـیان هر قاشق یک عدد چنگال قرار دهید. اگر تعداد قاشق و چنگال‌ها زیـاد باشد مـی‌توانید بعد از یک دور کامل یک که تا چند دور دیگر هم این کار را تکرار کنید.البته حتما دقت داشته باشید به منظور دورهای بعد نباید دسته قاشق و چنگال‌ها بـه اندازه دور اول پیدا باشد و بهتر هست حدود نیمـی از طول دسته را زیر دور قبلی پنـهان کنید.

تزئین قاشق و چنگال بـه شکل برگ
برای این مدل تزئین حتما چنگال‌ها را فقط به منظور دور برگ استفاده کنید و سطح داخلی برگ را با قاشق تزئین کنید. برای شروع کار چنگال‌ها را مثل همان برگ‌های درخت نخل بـه صورت منحنی بچینید. البته حواستان باشد قسمت منحنی چنگال حتما به طرف داخل بیـاید و وقتی کـه دو طرف برگ چیده شد قسمت مـیانی آن را بـه کمک قاشق‌هایی کـه به پشت قرار داده‌اید، پر کنید. تمام سطح داخل چنگال‌ها حتما به کمک قاشق‌هایی کـه دارید پر شود که تا زیبایی برگ بیشتر بـه چشم بیـاید.


منبع : چهاردیواری جام جم




[نمونـه هایی از تزیینات قاشق و چنگال روی مـیز تزیین قاشق چنگال در بشقاب]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 17:57:00 +0000