مجموعه: رنگ چمن فوتبال چگونه است شستشو ، رنگ چمن فوتبال چگونه است نظافت ، لکه گیری

لکه چمن با دردسرهای زیـادی پاک مـی شود بعد بهتر هست از بوجود آمدن آن جلوگیری کنیم


آیـا مـی دانید چگونـه مـی توان لباس های لک شده با چمن را بـه سادگی تمـیز کنید؟ آیـا روشی به منظور جلوگیری از ایجاد این لکه ها مـی شناسید؟ با ما همراه شوید.

چرا لکه‌های چمن آنقدر پردردسر هستند؟
لکه‌های چمن ترکیبی از پروتئین ها هستند، اما قسمت عمده آن‌ را کلروفیل یـا سبزینـه گیـاه تشکیل مـی‌دهد. رنگ چمن فوتبال چگونه است این کلروفیل یک لکه‌ی رنگ است. رنگ چمن فوتبال چگونه است بسیـاری از افراد اعتقاددارند کـه پاک لکه‌ی چمن،  از تمام لکه‌های دیگر سخت‌تر هست . از این بدتر، یک لکه‌ی چمن ممکن هست همراه با لکه‌ی عرق، لکه‌ی گِل، لکه‌ی آب مـیوه، یـا هر لکه‌ی چالش‌برانگیز دیگر باشد. چمن لباس‌ها را خیلی خوب رنگ مـی‌کند،  و این چیزی هست که مقابله با این لکه را سخت مـی‌کند.

پیشگیری از لکه‌های چمن
اگر بـه دنبال یک فرمول جادویی به منظور جلوگیری از ایجاد لکه‌های چمن هستید، من متأسفم کـه باید شما را ناامـید کنم. تنـها روش واقعی به منظور جلوگیری از آن‌ها دوری از آن است. به منظور والدین ممکن هست این یک چالش باشد. درون خانواده‌ی من، لباس‌هایی بـه بازی اختصاص داده مـی‌شد کـه لک و یـا کهنـه شده بود و دیگر اهمـیتی نداشت کـه چه اتفاقی به منظور آن‌ها مـی‌افتد . این لباس‌هایی بود کـه بچه‌ها زمانی کـه برای بازی درون پارک و یـا جاهای دیگر بیرون مـی‌رفتند، لازم بود کـه آن‌ها را بپوشند.

آموزش بـه کودکان درباره‌ی تفاوت مـیان لباس بازی، لباس مدرسه و ... بـه آن‌ها کمک مـی‌کند که تا انتخاب‌های بهتری به منظور اینکه چه بپوشند داشته باشند. وقتی بچه‌ها کوچک‌تر هستند من کشوها را به منظور آن‌ها برچسب مـی‌زدم.

تنـها روش دیگر به منظور جلوگیری از لکه‌های دائمـی چمن، این هست که درون اسرع وقت بـه آن رسیدگی شود. لکه‌ی تازه‌ی چمن فرصت کمتری به منظور رنگ پارچه دارد و به همـین دلیل پاک آن آسان‌تر هست . درون صورتی کـه در اولین فرصت پاک لکه را شروع کنید، شانس بیشتری به منظور پاک آن خواهید داشت.

پاک لکه‌های چمن
خوب، پیشگیری به منظور شما فایده نداشت و الان یک لکه بزرگ دارید کـه باید بـه آن رسیدگی کنید. چه کاری مـی‌توانید انجام دهید؟ اگر لکه بر روی لباسی هست که فقط خشک‌شویی مـی‌شود، شما حتما آن را بـه خشک‌شویی قابل اعتماد خود و لکه را بـه فرد مسئول نشان بدهید. اگر پارچه قابل شستشو درون ماشین لباس‌شویی هست چند مورد وجود دارد کـه مـی‌توانید امتحان کنید.

در ابتدا، با استفاده از مایع لباس‌شویی مورد علاقه‌ی خود، لکه را تمـیز کاری اولیـه کنید. برخی از بهترین مایعات شوینده، دارای انزیم هایی هستند کـه شروع بـه شکستن پروتئین‌های داخل لکه مـی‌کنند. پارچه را کاملاً آب کشیده و سپس درون آب گرم و مقداری سفیدکننده‌ی پارچه (نـه سفید کننده کلر) غوطه‌ور کنید. اجازه دهید به منظور 1 ساعت درون آب غوطه‌ور باشد. پارچه را کاملاً آب بکشید. که تا زمانی کـه دیگر لکه‌ای نماند این کار را تکرار کنید.

به عنوان آخرین تلاش، مـی‌توانید محل لکه را با ایزوپروپیل الکل اسفنج بکشید. مراقب باشید زیرا این کار ممکن هست رنگ پارچه را نیز پاک کند. قبل از استفاده روی تکه‌ای از پارچه کـه دیده مـی‌شود آن را روی لبه‌ی پارچه امتحان کنید. اگر محلی کـه دیده نمـی‌شود رنگ خود را از دست نداد، مـی‌توانید الکل را روی بخش لک شده کشیده و سپس با یک حوله‌ی سفید تمـیز آن را پاک‌کنید. که تا زمانی کـه هیچ لکه‌ای نماند کار خود را ادامـه دهید. پارچه را کاملاً آب بکشید. بـه طور عادی آن را آب بکشید. خوب هست که به منظور اولین بار، اجازه دهید پارچه مقابل هوا خشک شود که تا مطمئن شوید لکه پاک شده است. حرارتِ خشک کن، لکه را بیشتر ثابت مـی‌کند.

منبع : wiki.5040.ir




[نکاتی به منظور جلوگیری و پاک لکه های چمن رنگ چمن فوتبال چگونه است]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 23:12:00 +0000