مجموعه: طریقه درست کردن پارافین برای پارافین تراپی سلامت پوست

در اینجا بـه اصلاح با شمع کـه توجه خیلی از افراد را بـه خودش جلب کرده مـی پردازیم.

روش کار این هست کـه ابتدا تکه ای از پارافین را کـه به صورت قالبهای بزرگ تهیـه مـیشود، طریقه درست کردن پارافین برای پارافین تراپی توی دستگاه گرم کننده قرار مـیدهند که تا کاملا آب شود سپس بوسیله یک کاردک یـا چوب بستنی یک لایـه نازک از آن را روی پوست کشیده و بعد از کمـی خشک شدن خلاف جهت رویش مو سریع آن را مـیکشیم. طریقه درست کردن پارافین برای پارافین تراپی پارافین بـه صورت ورقه ای جدا مـیشود. طریقه درست کردن پارافین برای پارافین تراپی تقریبا شبیـه موم عمل مـیکند اما ویژگیـهای منحصر بـه فردی دارد.

نکته ی مـهم این هست که مواظب باشیم حرارت شمع ملایم باشد که تا پوست آسیب نبیند و همچنین این کار حتما باید با دقت و ظرافت انجام شود. پارافین مخصوص صورت و پارافین مخصوص بدن متفاوت هستند و با توجه بـه اسانس آن درون رنگهای مختلف موجود مـیباشد.

از ویژگیـهای این روش مـیتوان بـه کم درد بودن آن بـه نسبت بند اشاره کرد. (البته بی درد هم نیست)

کسانی کـه با بند همـیشـه گرفتار معضل زخم شدن پوستشان هستند از شمع خیلی استقبال کرده اند،خاصیت نرم کنندگی و شفاف کنندگی روی پوستهای لک دار دارد،کار پاکسازی و لایـه برداری قشر مرده پوست را انجام مـیدهد.

اشکال این روش نیز این هست که بـه خاطر کششی کـه روی پوست ایجاد مـیشود ممکن هست باعث شل شدن پوست مخصوصا به منظور خانمـهای سنین بالا شود کـه توصیـه مـیکنند کـه کمتر از این روش استفاده کنند.

همچنین خانمـهایی کـه پوست صورتشان بـه حدی نازک هست کـه مویرگهای ظریف زیر پوست بـه راحتی دیده مـیشوند بهتر هست از همان بند استفاده کنند که تا مویرگها و پوست ظریفشان آسیبی نبیند.

در مورد جوش بعد از شمع معمولا نظرات خیلی متفاوت بوده و بسته بـه نوع پوست هر شخص دارد.

ژل مخصوصی حاوی عصاره جلبک دریـایی بعد از شمع استفاده مـیشود کـه خاصیت خنک کنندگی ، ضد التهاب و ضدعفونی کننده دارد و باعث پیشگیری از بروز جوش مـیشود از ژل acnomiss هم مـیتوان استفاده نمود یـا ژلهای مخصوص بعد از اصلاح. البته جوشی کـه هنگام رشد مجدد موها ایجاد مـیشود حکایت جداگانـه ای دارد.

منبع:زیبـا شـو دات کام




[اصلاح صورت با شمع - beytoote.com طریقه درست کردن پارافین برای پارافین تراپی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 20 Jul 2018 15:40:00 +0000