مجموعه: ایا نمد با چرخ دوخته میشود هنر درون خانـه

استفاده از آهن ربا درون خیـاطی :

همـیشـه درون وسایل خیـاطی خود یک آهن ربای کوچک داشته باشید که تا هرموقع سوزن شماگم شد بتوانید بوسیله آهن ربا آن را پیدا کنید . ایا نمد با چرخ دوخته میشود با کشیدن آهسته آهن ربا بر روی زمـین سوزن گم شده را مـی توانید پیدا کنید . ایا نمد با چرخ دوخته میشود درون ضمن مـی توانید یک تکه آهن ربا را داخل جعبه ی سوزن ته گرد بیندازید . تمام سوزن ته گرد ها بـه آهن ربا مـی چسبد واز پخش شدن آن جلوگیری مـی کند . توجه داشته باشید هیچوقت بچه ها آهن ربا را جلوی تلویزیون رنگی نگیرید زیرا این کار باعث مـی شود رنگ تلویزیون از بین برود وبه هیچ عنوان رنگ آن برنمـی گردد .

نخ سوزن :

 

 

1- مـی توانید درون یک قوطی فیلم عکاسی محلول آب و نشاسته آماده کنید و همـیشـه آن را کنار چرخ نگه دارید و زمانی کـه خواستید سوزن را نخ کنید ، ایا نمد با چرخ دوخته میشود نخ را درون این محلول ببرید نخ سفت مـی شود و به راحتی وارد سوزن مـی شود .

 

2- یک سیم بسیـار نازک انتخاب کنید آن را دولا کرده ونخ را وسط آن قرار دهید این سیم باریک دولا شده را داخل سوزن فرو ببرید و از آن طرف نخ را خارج کنید .

 

اگر چرخ شما کار نمـی کند :

 

 

اگر بـه سر چرخ رفتید و دیدید کـه چرخ شما کار نمـی کند . قبل از اینکه آن را بـه تعمـیرگاه ببرید ، یک بررسی کوتاه از آن انجام دهید . تسمـه آن را نگاه کنید . ممکن هست نخ بـه دور آن پیچیده شده باشد و مانع حرکت تسمـه شود . درون این صورت با قیچی نخ ها را از تسمـه جدا کنید درون این زمان چرخ مجدداٌ بکار مـی افتد .

 

 

قرار دوک بر روی چرخ :

 

اگر مـی خواهید بـه جای قرقره از دوک استفاده کنید ، ابتدا یک لوله ی خودکار بر روی محل قرار گرفتن قرقره قرار دهید . سپس دوک را روی لوله خودکار بگذارید و حتی مـی توانید ابتدا یک قرقره را درون جای خود قرار دهید . سپس دوک را روی قرقره بگذارید با اینکار بـه راحتی مـی توانید خیـاطی کنید .

 

 

جا دکمـه آسان :

 

 

اگر مـی خواهید جا دکمـه بـه راحتی شکافته شود ( منظور چاک زدن آن هست ) دستتان را آغشته بـه محلول نشاسته و آب کنید و به همان قسمت جا دکمـه بکشید ، بـه راحتی برش مـی خورد .

 

در ضمن مـی توانید دندانـه های درشت شانـه را زیر جا دکمـه قرار داده و راحت روی آن را با یک تیغ برش دهید .

 

 

یک نکته درون مورد زیپ هایی کـه سخت باز و بسته مـی شوند :

 

 

اگر زیپ لباس شما سخت باز و بسته مـی شود از یک صابون خشک استفاده کنید بـه این صورت کـه صابون را روی دنده های زیپ بکشید که تا راحت باز و بسته شود .

 

 

استفاده از یک لاک ناخن به منظور در رفتگی جوراب :

 

اگر درون جوراب شما بر اثر درون رفتگی ی ایجاد شده بود و خواستید کـه در رفتگی بیشتر نشود از لاک ناخن استفاده کنید . بـه این صورت کـه اطراف را لاک بزنید و حتی به منظور زیبایی مـی توانید بصورت نقش های مختلف مانند ستاره درون آورید و همـین عمل را به منظور زیبایی درون جوراب دوم هم انجام دهید که تا یک جفت جوراب مانند هم شود .

 

 

دوختن لباسهای نازک :

 

 

برای اینکه وقتی لباس های نازکتان را دوختید چروک نشود از این روش استفاده کنید : یک تکه کاغذ درون زیر پارچه قرار دهید و حالا درز لباس را چرخ کنید بعد از پایـان کار کاغذ را لباس جدا کنید ، مشاهده خواهید کرد کـه درز لباس صاف شده و هیچ چروکی هم ندارد .

 

 

عیب چرخ خیـاطی :

 

اگر خواستید عیب چرخ خیـاطی را بر طرف کنید ، یک تکه پارچه را زیر چرخ قرار داده و چرخ کنید . حالا بـه پشت و روی پارچه نگاه کنید . اگر زیر پارچه خراب بود عیب از قسمت بالای چرخ یعنی مسیر رد شدن نخ از بالا که تا سوزن هست آن را بررسی کنید و اگر قسمت روی آن خراب باشد . عیب از قسمت زیر چرخ اقدامات لازم را انجام دهید .

 

 

آهار رومـیزیـهای ابریشمـی :

 

 

 

اگر مـی خواهید رومـیزیـهای ابریشمـی را آهار دهید و ژلاتین هم درون دسترس ندارید ، مـی توانید از نشاسته استفاده کنید . بـه این روش کـه بعد از شستشوی کامل درون یک ظرف آب سرد و 2 قاشق نشاسته بریزید آب و نشاسته را مخلوط کنید و رومـیزی خود را چند دقیقه داخل مایع قرار دهید . بعد از چند دقیقه رومـیزی را خارج کرده و بر روی سطح صاف قرار داده یک پارچه ی سفید روی آن پهن کرده و اتو کنید .

 

 

چند نکته درون مورد دکمـه :

 

دوختن دکمـه بـه خصوص به منظور لباس بچه ها راه و روشی دارد زیرا درون اثر عجله درون بازو بسته ، سریعتر دکمـه ها پاره و کنده مـی شوند بهتر هست دکمـه ها را بـه یک نوار پارچه ای کوچک یـا تکه پارچه نخی چهار گوش بدوزید و بعد از قسمت پشت پارچه دکمـه را درون محلی کـه شده هست و دکمـه کنده شده را، فرو ببرید . بعد نوار نخی را با دست نگه دارید و آن را بـه پیراهن بدوزید و اطراف را رفو کنید . این کار درون صورتی هست که دکمـه کنده شده ، پارچه را نیز کنده باشد . بعد بهتر هست از همان ابتدا دکمـه را بـه این روش بدوزید که تا استحکام بیشتری پیدا کند .

 

 

دوختن دکمـه های صدفی :

 

برای دوختن این نوع دکمـه ها بهتر این نوع دکمـه ها بهتر هست یک نوار چسب روی دکمـه بچسبانید که تا لیز نخورد و ثابت بماند . وقتی دکمـه دوخته شد ، نوار چسب را بـه آرامـی از روی دکمـه جدا کنید .

 

 

دوختن درز لباس هایی کـه پارچه های آن ها ضخیم هستند :

 

 

اگر مـی خواهید لباسی را بدوزید کـه پارچه ی آن ضخیم هست و سوزن بـه راحتی داخل پارچه نمـی رود مـی توانید از یک روش ساده کمک بگیرید بـه این صورت کـه روی پارچه را صابون خشک بکشید با این کار سوزن بـه راحتی داخل پارچه شده و خارج مـی شود و لباس شما بـه راحتی دوخته مـی شود .

 

 

یک نکته درون مورد کمر بند :

 

اگر کمر بند شما گشاد هست و مـی خواهید جدیدی روی آن درست کنید از این روش استفاده کنید . یک مـیله ی یـافتنی را روی اجاق گاز گذاشته که تا نوک آن گداخته شود . سپس با احتیـاط روی کمر بند ایجاد کنید .

 

 

 




[دانستنی های مـهم خیـاطی - beytoote.com ایا نمد با چرخ دوخته میشود]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 11:59:00 +0000