مجموعه: شکستن سوزن درپا متفرقه

برای جلوگیری از مشکل شایع روز‌های برفی کـه همان لغزندگی سطح زمـین و سُرخوردن است، شکستن سوزن درپا توصیـه هایی راه گشا مـی تواند برایتان مفید باشد.

در روز‌های برفی بـه ویژه بعد از پایـان بارش برف، یکی از مشکل های رایج سُر خوردن درون هنگام راه رفتن برروی سطوح است.

سُر خوردن مـی تواند سبب از دست تعادل، زمـین خوردن، بروز صدمـه، جراحت، تصادف با اتومبیل، سایر وسایل نقلیـه و حتی شکستگی اعضای بدن شود.

افراد خردسال، سالمندان، زنان باردار، افرادی کـه به تازگی جراحی داشته اند، مبتلایـان بـه بیماری‌های ضعف سیستم ایمنی، افراد مبتلا بـه سرما خوردگی کـه تب و سرگیجه دارند، افرادی کـه ضربان ساز درون قلب خود دارند، بیمارانی کـه به تازگی جراحی آب مروارید چشمـی انجام داده اند و به طور کلی افرادی کـه در برابر ضربه آسیب پذیر هستند، بهتر هست در این روز‌ها از خانـه خارج نشوند.

اگر مجبور بـه ترک خانـه و پیـاده روی هستید، توجه بـه نکات زیر مـی‌تواند که تا حد زیـادی از سُر خوردن شما و بروز خطر‌های احتمالی جلوگیری کند.

کفش پاشنـه بلند یـا بدون عاج نپوشید

در این روز‌ها توجه بـه نوع کفش اهمـیت فراوان دارد، کفش‌ پاشنـه بلند گزینـه مناسبی به منظور راه رفتن درون هوای سرد نیست، کفش‌های بدون عاج و پاشنـه یک سره نیز سطح کمـی به منظور درگیر شدن با زمـین و محکم شدن بر روی آن دارند و احتمال سُر خوردن با  آن‌ها زیـاد است.

بهترین کفش درون این زمان کفش های کتانی یـا چکمـه‌های دارای عاج هست که قابلیت انعطاف پذیری بالایی دارند و نیز توانایی شکستن یخ و ثابت جای پا را دارند.

اگر مـی خواهید بـه مدت طولانی پیـاده روی کنید، حتماً از کفش هایی کـه در برابر آب عایق هستند، استفاده کنید، زیرا خیس و مرطوب شدن پا‌ها مـی تواند سبب سرمازدگی، رشد قارچ و ویروس درپا، سرما خوردگی و مشکل های ناشی از آن شود.

بهترین کفش درون روی برف کفش های کتانی یـا چکمـه های دارای عاج است

کارشناسان بـه افراد توصیـه مـی کنند از کفش هایی که تا بالای مچ پا استفاده کنند که تا خطر پیچ خوردگی قوزک پا کمتر شود و نیز قابلیت انعطاف پذیری حرکت پا‌ها درون برف افزایش یـابد.‌

برای راه رفتن روی برف از کفش هایی که تا بالای مچ پا استفاده کنید

مـی توانید از وسایلی، چون تخته های دارای سوزن کـه مخصوص کوهنوردی هست و بـه کف کفش متصل مـی‌شود به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از سُر خوردن استفاده کنید؛ این تخته‌ها بـه کفش متصل و به راحتی نیز از کفش جدا مـی شوند.

از تخته های دارای سوزن کـه به کف کفش متصل مـی شود به منظور جلوگیری از سُر خوردن استفاده کنید

پس از مدتی راه رفتن درون یخ و برف، بین عاج و شیـار‌های کفش شما را یخ و سنگ ریزه مـی پوشاند و به این ترتیب توانایی شما درون حرکت بـه آسانی برروی برف را با مشکل مواجه مـی‌کند. شکستن سوزن درپا بعد از مدتی راه رفتن بایستید و بین شیـار‌های کفش خود را بررسی و تکه‌های یخ و سنگ ریزه‌ها را از آن جدا کنید.

پس از مدتی راه رفتن بین شیـار‌های کفش را بررسی و تکه های یخ و سنگ ریزه‌ها را جدا کنید

از سریع راه رفتن درون روز‌های برفی خودداری کنید، زیرا احتمال سُر و زمـین خوردن شما را افزایش مـی دهد، با آرامش گام بردارید و به مسیر خود نگاه کنید که تا کمتر سُر بخورید.

از سریع راه رفتن درون روز‌های برفی خودداری کنید

در این زمان عکاسی از منظر‌ه ای برفی، تماشای دیگران، گوش بـه موسیقی و یـا صحبت با تلفن همراه مـی‌تواند سبب کاهش تمرکز شما و بالارفتن احتمال سُر خوردن شود.

وزن خود را بر روی پایی کـه قدم اولیـه را با آن بر مـی دارید بیندازنید و مانند پنگوئن ها راه بروید، با انجام این شیوه با مـیزان بالایی تعادل خود را حفظ مـی کنید.

وزن خود را بر روی پایی کـه قدم اولیـه را با آن بر مـی دارید بیندازنید

از روی سطوحی راه بروید کـه بر روی آن ها شن و ماسه پاشیده شده هست تا مسیر پربرف، البته این درون این وضعیت تنـها مـی توانید اندکی سریع تر گام بردارید و به معنای بی احتیـاطی درون راه رفتن نیست و هنوز هم احتمال سُرخوردن وجود دارد.

از روی سطوحی راه بروید کـه بر روی آن ها شن و ماسه پاشیده شده است

از حرکت درون کنار پیـاده روهایی کـه برف فشرده روی آن ها وجود دارد خودداری کنید، زیرا این برف بـه دلیل حرکت افراد فشرده شده و به شدت لغزنده است.

از حرکت درون کنار پیـاده روهایی کـه برف فشرده روی آن ها وجود دارد خودداری کنید

زمانی کـه هوا زیر صفر است، برف آب شده و باران نیز یخ مـی‌زنند و امکان دارد این یخ زدگی درون یک گودال ایجاد شده و حالتی شفاف داشته باشد و گمان کنید کـه سطح صاف هست و با قدم گذاشتن برروی آن دچار سُر خوردگی شوید بـه همـین دلیل مسیر مقابل و اطراف خود را زمان راه رفتن درون هوای سرد و برفی بـه دقت بررسی کنید.

قدم گذاشتن برروی یخ زدگی درون یک گودال ایجاد شده دچار سُر خوردگی شوید

یکی از کار‌های مفید به منظور جلوگیری از سُر خوردن، برف روبی هست و به منظور این کار حتماً نباید منتظر نـهادهای کمکی مربوطه باشید، بلکه مـی توانید با رعایت احتیـاط خود بـه پارو برف و برف روبی حیـاط منزل، محل کار و حتی فروشگاه خود بپردازید.

برای این کار حتماً لباس مناسب بپوشید، از دستکش، کلاه و کفش استاندارد و نیز بیل برف روبی استفاده کنید، برف روبی مانند یک ورزش سبب سوخته شدن کالری های مازاد درون بدن شما مـی‌شود، بعد به آن بـه چشم یک ورزش و فعالیت فیزیکی مطلوب نگاه کنید، به منظور جلوگیری از خستگی کمر و شانـه‌ها و در برخی موارد گرفتگی کمر و گردن، قبل از شروع برف روبی بدن خود را با انجام حرکت‌های کششی گرم کنید.

یکی از کار‌های مفید به منظور جلوگیری از سُر خوردن، برف روبی است

اگر سابقه بیماری بـه ویژه بیماری های قلبی و فشارخون بالا دارید از انجام برف روبی خودداری کنید. 

برای جلوگیری از لغزندگی سطوح بعد از برف روبی روی زمـین شن و ماسه یـا نمک بریزید، برخی مواد شیمـیایی نیز وجود دارند کـه با کاستن از دمای انجماد آب سبب ذوب شدن برف ها مـی شوند، اما این مواد به منظور محیط زیست و حیوان ها بسیـار مضر هستند و در استفاده از آنـها حتما احتیـاط کنید، برف روبی را زمانی کـه هوا روشن هست انجام دهید و در بین کار حتماً استراحت و مقداری نوشیدنی گرم مصرف کنید.

برف روبی پشت بام ها و سقف خانـه حتما به وسیله افراد آشنا با کار برف روبی انجام شود و حضور کودکان و افراد درون حیـاط خانـه درون آن زمان خطرناک هست و امکان سقوط برف و آسیب جدی وجود دارد.

برای جلوگیری از لغزندگی سطوح بعد از برف روبی روی زمـین شن و ماسه یـا نمک بریزید

منبع: wikihow - yjc.ir

. شکستن سوزن درپا




[راههایی به منظور جلوگیری از سُر خوردن روی برف یخ زده شکستن سوزن درپا]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 20:06:00 +0000