مجموعه: دکتر ضيايي تقويت الت ورزش درمانی

در ابتدا با مقدار کم شروع کنید. دکتر ضيايي تقويت الت اگر به منظور بار اول، دکتر ضيايي تقويت الت بدون درد حرکات را انجام دادید، به منظور بار دوم تعداد حرکات را بیشتر کنید. دکتر ضيايي تقويت الت بـه طور کلی، درون حدود ۳۰ دقیقه هر روز ورزش کنید.
پیـاده روی باعث کاهش درد مفاصل و تقویت عضلات پا مـی شود و انعطاف پذیری بدن را بهبود مـی بخشد و برای قلب نیز بسیـار خوب است.

۱. پا را از یک طرف بلند
پشت یک صندلی را به منظور حفظ تعادل بگیرید. وزن بدن را روی پای چپ بیندازید. پای راست را بلند کنید و از پای چپ دور کنید. پای راست حتما صاف باشد و عضلات پا حتما کشیده باشند. خم نشوید. پای خود را پایین بیـاورید و استراحت کنید. این حرکت را ۱۰ بار انجام دهید، استراحت کنید و ۱۰ بار دیگر هم انجام دهید. اگر برایتان سخت هست تا جایی کـه مـی توانید پایتان را بالا ببرید، نـه بیشتر. بعد از چندین بار تمرین، خواهید توانست پای خود را بالاتر ببرید.

۲. نشستن و بلند شدن
این تمرین به منظور راحت بلند شدن مـی باشد. دو بالش بر روی صندلی بگذارید و صاف بنشینید. کف پاها حتما روی زمـین باشد. بـه آرامـی بلند شوید. سپس، بـه آرامـی بنشینید. درون این تمرین حتما زانوها خم باشند و حرکت نکنند. دستان تان هم مـی توانند آزادانـه درون طرفین باشند و هم مـی تواند ضربدری همدیگر را بگیرند. اگر به منظور تان سخت است، یک بالش دیگر اضافه کنید و یـا از صندلی دسته دار به منظور بلند شدن کمک بگیرید.

۳. تعادل بر یک پا
روی یک پا بایستید. مـی توانید پشتی یک صندلی را به منظور حفظ تعادل بگیرید. بـه آرامـی، پای خود را بالا ببرید. ۲۰ ثانیـه درون این حالت بمانید. بـه آرامـی پای خود را بـه زمـین برسانید. دوباره این حرکت را انجام دهید. این حرکت به منظور زمانی کـه مـی خواهید از ماشین پیـاده شوید و یـا خم شوید، مفید است. اگر برایتان مقدور است، مدت طولانی تری روی یک پا بایستید و یـا با چشمان بسته این حرکت را انجام دهید.

۴. بالا رفتن از پله
این حرکت پا را قوی مـی کند. ابتدا هر دو پا روی زمـین باشند. پای چپ خود را بر روی پله بگذارید (مـی توانید بـه جای پله، از جسمـی سفت بـه ارتفاع پله نیز استفاده کنید). بـه دنبال آن، پای راست را نیز بر روی پله قرار دهید. سپس صاف بایستید. الان کف هر دو پایتان روی پله قرار دارد. پایین بیـایید، بدین صورت کـه اول پای راست خود و سپس پای چپ را پایین بگذارید. ۱۰ بار این حرکت را تکرار کنید و استراحت کنید و سپس ۱۰ بار دیگر انجام دهید. بار دوم ابتدا پای راست خود را روی پله قرار دهید. اگر برایتان سخت است، مـی توانید از دیوار و نرده به منظور حفظ تعادل کمک بگیرید و یـا درون ابتدا، از پله هایی با ارتفاع کم استفاده کنید.

۵. پیـاده روی
پیـاده روی یک ورزش خوب به منظور درد زانو مـی باشد. پیـاده روی باعث کاهش درد مفاصل و تقویت عضلات پا مـی شود و انعطاف پذیری بدن را بهبود مـی بخشد و برای قلب نیز بسیـار خوب است. موقع پیـاده روی، بـه جلو نگاه کنید و با آرامش اعصاب، راه بروید. بازوها و پاهایتان را حرکت دهید. اگر شما مبتلا بـه استئوآرتریت هستید، بهتر هست قبل از انجام ورزش، با پزشک خود م کنید.

▪ سایر ورزش های مفید
اگر ورزش کنید، وزنتان نیز کم مـی شود (البته با رعایت تعادل درون خوردن غذا) و با کاهش وزن، فشار کمتری بـه مفاصل وارد خواهد شد.
سایر ورزش هایی کـه برای درد زانو مفید مـی باشند، عبارتند از: دوچرخه سواری، شنا و ورزش های آبی. ورزش های آبی به منظور درد مفاصل و آرتریت بسیـار خوب هستند.
درباره ورزش هایی کـه نباید انجام دهید، از پزشک و یـا فیزیوتراپیست خود بپرسید.

▪ چه قدر ورزش کنید؟
در ابتدا با مقدار کم شروع کنید. اگر به منظور بار اول، بدون درد حرکات را انجام دادید، به منظور بار دوم تعداد حرکات را بیشتر کنید. بـه طور کلی، درون حدود ۳۰ دقیقه هر روز ورزش کنید. بعد از چندین جلسه، عضلات پای شما از زانویتان حفاظت مـی کنند و انعطاف پذیری بدن شما افزایش مـی دهند.
برخی از کوفتگی ها و درد عضلانی بعد از ورزش، طبیعی مـی باشند. اما اگر مفاصل شما آسیب دیدند و متورم شدند، نیـاز بـه استراحت دارید. یخ درمانی و مصرف داروهای مسکن مانند: استامـینوفن، ایبوپروفن یـا ناپروکسن مـی توانند به منظور درد مفاصل مفید باشد. اما بهتر هست در اینگونـه موارد، بـه پزشک مراجعه کنید و از او کمک بخواهید.
منبع:aftabir.com




[با ۵ ورزش زانو درد خود را کاهش دهید دکتر ضيايي تقويت الت]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 19:23:00 +0000