مجموعه: میوه با غ گیـاهان،حیوانات و آکواریوم

آشنایی با 16 مـیوه لوو عجیب غریب (+تصاویر)
شاید شما هم درون بازار، میوه با غ مـیوه‌های لوکسی را دیده باشید کـه نـه تنـها اسمشان را هم نشنیده‌اید، بلکه قیـافه‌شان هم برایتان عجیب است. میوه با غ اگرچه اکنون برخی مـیوه‌ها مثل کامکوت، دیگر معروف‌تر از سابق شده‌اند! با این حال هنوز هم هستندانی کـه شنیدن نام یـا دیدن عکامکوت یـا برخی مـیوه‌های ذکر شده درون این مطلب برایشان تازگی داشته باشد.

۱ – Rambutan رامبوتان:

این مـیوه درون جنوب شرقی آسیـا مـی‌روید. میوه با غ درخت رامبوتان همـیشـه دارای مـیوه است. طعم این مـیوه شیرین هست و مـی‌توان طعم آن را بـه انگور تشبیـه کرد.


۲ – Jackfruit جاک فروت یـا جاکویرا

این مـیوه درون جنوب و غرب هند و سریلانکا و فیلیپین و بنگلادش مـی‌روید. مـیوه جاک فروت شبیـه آناناس، اما از آن شیرین‌تر است. از چوب این درخت بـه خاطر استحکام بسیـار آن درون ساخت اثاث منزل استفاده مـی‌شود.


۳ – Passion Fruit پاشن فروت

زادگاه اصلی این مـیوه آمریکای جنوبی و هند و نیوزلند است. این مـیوه دارای دانـه‌های ریز مانند انجیر، اما از انجیر شیرین‌تر هست و درون تهیـه بستنی و شیرینی از آن استفاده مـی‌شود.


۴ – Lychee لیچی

زادگاه اصلی این مـیوه جنوب چین و جنوب هند و تایوان است. پوست این مـیوه مانند پسته سخت هست و گفته مـی‌شود، قدمت آن بـه ۲۰۰۰ سال قبل از مـیلاد بازمـی‌گردد. طعم این مـیوه شبیـه انگور و از جمله مـیوه‌های سرشار از ویتامـین سی است.


۵ – Star fruit مـیوه ستاره

 این مـیوه درون هند و سریلانکا و اندونزی مـی‌روید. طعم آن مثل کیوی و آناناس و سیب شیرین هست و از جمله مـیوه‌های سرشار از ویتامـین سی بـه شمار مـی‌رود.


۶ – Mangosteen مانگوستین

 زادگاه اصلی این مـیوه اندونزی است. طعم آن ترش و دارای عطری بسیـار خوشبو هست و گفته شده از جمله مـیوه‌های ضدسرطان بـه شمار مـی‌آید و دارای فواید بسیـار زیـاد است.


۷ – Kumqut کومکوت

زادگاه اصلی این مـیوه چین هست و از جمله مرکبات بسیـار کوچک بـه شمار مـی‌آید کـه شبیـه پرتقال و سرشار از ویتامـین سی است.


۸ – Durian دریـان

زادگاه اصلی این مـیوه برونئی و اندونزی و مالزی است. بـه دلیل اندازه بزرگ آن بـه ملکه مـیوه‌ها معروف است. این مـیوه دارای بوی بسیـار بدی است، بـه همـین دلیل استفاده از آن درون اماکن عمومـی ممنوع است، اما طعم آن شیرین است.


۹ – Dragon Fruit مـیوه اژد‌ها

 

زادگاه این مـیوه مکزیک و مرکز و جنوب آمریکاست و به خاطر شکل و رنگش بـه این نام از آن یـاد مـی‌شود. این مـیوه دارای سه رنگ سفید و صورتی و قرمز، و طعم آن شبیـه گلابی است. با برگ‌های این درخت چای نیز تهیـه مـی‌شود.


۱۰ – African cucumber خیـار آفریقایی

زادگاه اصلی این مـیوه صحرای کالاهاری درون آفریقاست. این مـیوه دارای دو نوع سمـی و غیرسمـی است. نوع سمـی‌ این مـیوه دارای پوستی بـه رنگ سبز هست ولی نوع خوراکی آن پوستی بـه رنگ زرد دارد. طعم آن شبیـه انار ولی از حیث داشتن دانـه‌های بسیـار، مثل خیـار است.


۱۱ – Ugli اوگلی

زادگاه آن جامائیکاست و طعم آن شبیـه گریپ فروت است.

۱۲ – Langsat لانگست

زادگاه اصلی آن مالزی و ویتنام و تایلند است. از نظر ظاهری بـه شکل تخم مرغ، و طعم این مـیوه شبیـه گریپ فروت و انگور، اما از آنـها شیرین‌تر است.


۱۳ – Sugar Apple سیب شکری

زادگاه آن تایلند هست و از جمله معروف‌ترین مـیوه‌های این کشور بـه شمار مـی‌آید. پوست آن سفت و محکم، اما طعم آن شیرین است. کالری بسیـار بالایی دارد، سرشار از آهن هست و بـه خاطر شباهت آن بـه سیب بـه این نام معروف شده است.


۱۴ – Salak سالاک

زادگاه اصلی آن مالزی و اندونزی هست و بـه دلیل شبیـه بودن پوسته آن بـه پوست مار Snake-fruit مار مـیوه هم نامـیده مـی‌شود. از حیث طعم شبیـه سیب است، اما نوع ترش آن هم وجود دارد.


۱۵ – Soursop السورسوپ

زادگاه اصلی آن مکزیک و آمریکای مرکزی است. این مـیوه سرشار از ویتامـین C و B۱ و B۲ هست و از آن درون تهیـه بستنی استفاده مـی‌شود.

۱۶ – Rose Apple سیب گلی

زادگاه آن جنوب آسیـاست و از جمله مـیوه‌های بسیـار عجیب هست که هم بـه شکل سیب هست و هم بو و عطر گل را دارد. بسیـار خوشمزه هست و مقدار بسیـار کمـی از آن بـه خارج صادر مـی‌شود، چون بـه سرعت فاسد مـی‌شود.
منبع : sara.jamejamonline.ir




[آشنایی با 16 مـیوه لوو عجیب غریب (+تصاویر) میوه با غ]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 15:34:00 +0000