مجموعه: خوانندگان مجرد پاپ ایرانی اخبار فرهنگی و هنری تاریخ انتشار : شنبه, 07 بهمن 1396 09:15

روزنامـه جام‌جم با حمـید عسگری، خوانندگان مجرد پاپ ایرانی خواننده پاپ مصاحبه ای انجام داده است.

بخشی از مصاحبه را مـی خوانید:

تحصیلات شما درون زمـینـه مدیریت صنعتی بوده، اما بـه سمت کار موسیقی رفتید، چرا؟
طبق معمول همـه جوانان، درس خواندن من هم هدفمند نبود و فقط صرف گرفتن یک مدرک درون رشته مدیریت صنعتی درس خواندم. خوانندگان مجرد پاپ ایرانی اما این‌که بـه سمت موسیقی رفتم بـه خاطر علاقه‌ای بود کـه از بچگی بـه موسیقی داشتم و تا قبل از خواننده شدن درون اصفهان مشغول بلیت‌فروشی آلبوم رسمـی کنسرت مـهرگان بودم.

شما کار خود را با آهنگ‌سازی شروع کردید اما کم‌کم بـه سمت خواننده شدن رفتید. خوانندگان مجرد پاپ ایرانی چه عاملی باعث این اتفاق شد؟
تقریبا از سال 77 بـه بعد کار آهنگ‌سازی را شروع کردم و برای بسیـاری از خوانندگان شـهر اصفهان کـه محل زندگی ما بود، آهنگ مـی‌ساختم. بعد از آن هم بـه تهران آمدیم و کار آهنگ‌سازی خیلی از خوانندگان از جمله محمد علیزاده، نریمان و... را انجام دادم. اما درون این کار همـیشـه به منظور موزیک‌هایی کـه مـی‌ساختم بـه جای خواننده اتود مـی‌خواندم که تا کار را برانداز کنم و از همانجا کم‌کم خواندن را شروع کردم که تا سرانجام سال 85 اولین بار بـه طور حرفه‌ای خواندم و آلبوم (کما1) را رونمایی کردم.

در مـیان تیتراژ برنامـه‌ها شما تیتراژ (شام ایرانی) را خواندید و در این برنامـه حضور هم پیدا کردید، نظرتان راجع بـه این برنامـه و اجرای تیتراژ چیست؟
در آن زمان هدایت فیلم کارهای ما را انجام مـی‌داد و موسیقی تیتراژ کار شام ایرانی هم درون هدایت فیلم انجام شد و به خاطر ارتباطی کـه بنده با این شرکت داشتم، این کار شکل گرفت. حضور درون برنامـه شام ایرانی بـه نظرم کمـی لوس بازی بود و اگر بـه عقب برگردم درون این برنامـه شرکت نمـی‌کنم.

یکی از قطعه موزیک‌هایی کـه ساختید مربوط بـه دفاع مقدس هست و این آهنگ به منظور تیتراژ سریـال «سی و نـه هفته» بود. از این کار راضی بودید و چرا موسیقی با سبک دفاع مقدس را انتخاب کردید؟
این سریـال کار مناسبی بود و هرگز از انتخاب تیتراژ این کار پشیمان نیستم و اگر بـه گذشته هم برگردم، باز همـین کار را انتخاب مـی‌کنم، زیرا این سریـال درون مورد عزیزانی بود کـه روزگاری از عزیزترین چیزهای خود به منظور این کشور گذشتند و یک حماسه را درون دفاع مقدس خلق د و ما بـه همـه شـهدا، ایثارگران و جانبازان مدیون هستیم بـه همـین دلیل از این کار واقعا راضی بودم.

شما جزو معدود خوانندگانی هستید کـه در اجراهای خارجی خود با استقبال روبه‌رو شدید و در این زمـینـه هم موفق بودید، بـه نظرتان دلیل این موفقیت چیست؟
نوع موسیقی کـه در ایران کار مـی‌شود به منظور ایرانی‌های خارج از کشور، نو هست و آنـها را منقلب مـی‌کند و مـی‌توان دلیل استقبال خوب ایرانی‌های خارج از کشور را از اجرای‌های خوانندگان داخلی، همـین موضوع دانست. ما هم بـه همـین علت درون اجراهای خارجی خود موفق ظاهر شدیم. درون ضمن تور کنسرت‌های خارجی گروه ما قرار هست در شـهریور سال آینده تور اجرای کنسرت درون کانادا را داشته باشد.

حمـید عسگری کدام آلبوم‌های خود را بیشتر دوست دارد؟
من آلبوم‌های «کما 1 و کما 2 »را بـه همراه «خوشبختی» خیلی دوست دارم، چون نوع آهنگ‌سازی درون آلبوم‌ها از نظر سطح کیفی خوب هست و مخاطب را هم راضی مـی‌کند.

محمد علیزاده، خواننده پاپ مورد علاقه شماست، چرا؟
به نظر من محمد علیزاده جزو خوانندگان دوست داشتنی است، من معتقدم او بهترین خواننده پاپ ایرانی است، چون تکنیک و صدای لازم را دارد و به خاطر این‌که از گذشته کار آهنگ‌سازی محمد را انجام مـی‌دادم، آشنایی لازم را نسبت بـه کارش دارم.

از نظر شما ازدواج باعث افت یک هنرپیشـه یـا خواننده نمـی‌شود؟
به نظر من یک سلبریتی با ازدواج منفور نمـی‌شود و برعایط بهتری هم پیدا مـی‌کند و به هرحال ازدواج امری هست که حتما انجام شود و یک هنرمند نمـی‌تواند که تا پایـان عمر مجرد باشد، اما ازدواج یک سلبریتی زمانی موفق خواهد بود کـه فرد درون زمان مناسب یک انتخاب درست را داشته باشد. ازدواج درون شرایط درست بـه رشد انسان کمک مـی‌کند.

به فکر تولید آلبوم جدیدی نیستید؟
تولید آلبوم دیگر منسوخ شده است، ولی با تلاش همـه بچه‌های گروه تقریبا درون ماه، یک یـا دو آهنگ را بـه بازار عرضه مـی‌کنیم. البته من با همکارانم کـه گاهی گپ و گفتی داریم آنـها هم از ساخت آلبوم فاصله گرفته و روند تولید تک آهنگ را پیشـه کار خود کرد‌ه‌اند.

حمـید عسگری سقف موسیقی خود را کجا مـی‌بیند؟
زمانی کـه اولین آلبوم من یعنی «کما 1» آماده و تا سقف دو مـیلیون نسخه منتشر شد از من پرسیدند سقف کار موسیقی خود را که تا کجا مـی‌بینید، گفتم سقف موسیقی من همـین قدر هست که امروز مـی‌بینید. بـه این علت کـه موسیقی ما بین‌المللی نیست و سقف کار درون آن محدود است. یکی از دلایل ضعف ما هم ندانستن زبان انگلیسی است. امروز درون غرب یک خواننده اسپانیـایی به منظور موفقیت خود زبان انگلیسی یـاد مـی‌گیرد و همـین مساله بـه او کمک مـی‌کند. موسیقی ما از نظر صدابرداری، تنظیم و آهنگ‌سازی نسبت بـه دنیـا عقب هست و کشورهای دیگر از هر سطح نسبت بـه ما بالاتر هستند. به منظور این‌که بتوانیم موسیقی خود را بـه سطح اول دنیـا برسانیم، حتما از دوران کودکی کار آموزش موسیقی را آغاز کنیم.

نظرتان درون باره فرهاد مجیدی ؟
استقلال را از کودکی دوست داشتم و اصلا جنوبی‌ها بیشتر استقلالی هستند و من هم یک جنوبی‌ام. من فرهاد مجیدی را خیلی دوست دارم و به نظرم محبوب‌ترین بازیکن استقلال درون دوران بعد از انقلاب است. خوشبختانـه درون یکی از کنسرت‌های من کـه همزمان با شب تولدم بود، دوستانم از ایشان دعوت کرده بودند و من هم خبر نداشتم و واقعا با دیدنش سورپرایز شدم.




[خواننده پاپ:فرهادمجیدی بهترین بازیکن 39سال اخیر استقلال ... خوانندگان مجرد پاپ ایرانی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 19:09:00 +0000