مجموعه: طریقه درست کردن پارافین برای پارافین تراپی سلامت پوست

در این مقاله بـه سراغ ماسک‌های خانگی رفته ایم کـه همگی از مواد درون یخچال یـا آشپزخانـه شما هستند بهترین راه‌حل‌های سفید طبیعی پوست را بـه شما پیشنـهاد دهند

رفتن بـه سالن‌های آرایش و استفاده از جدیدترین محصولات مراقبت پوست همـیشـه راهی به منظور سفید و روشن پوست هستند اما چرا راهی طبیعی را انتخاب نکنیم.
در این مقاله بـه سراغ ماسک‌های صورت خانگی رفته ایم کـه همگی از مواد درون یخچال یـا آشپزخانـه شما هستند بهترین راه‌حل‌های سفید طبیعی پوست را بـه شما پیشنـهاد دهند .

ماسک صورت پودر شیر و آب‌ لیمو
مواد لازم : دو قاشق غذاخوری پودر شیر خشک، طریقه درست کردن پارافین برای پارافین تراپی 3 که تا 4 قاشق غذاخوری آب‌لیمو.

طرز تهیـه : این مواد را باهم درون یک‌کاسه مخلوط کنید که تا به شکل خمـیر درآیند. طریقه درست کردن پارافین برای پارافین تراپی با نوک انگشت آن را روی صورت بمالید. طریقه درست کردن پارافین برای پارافین تراپی بگذارید بـه مدت 10 که تا 20 دقیقه روی صورت بماند و سپس بشویید و خشک کنید.

ماسک صورت بلغور جو و کشک ترش
مواد لازم : نصف فنجان بلغور جو، یک دوم کشک ترش.

طرز تهیـه : بلغور جو را شبانـه درون آب خیس کنید. صبح روز بعد آن را له کرده و خمـیر آن را با کشک ترش مخلوط کنید و به مدت 10 که تا 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید. استفاده منظم ترکیب کشک و جو هم بـه روشن شدن چهره کمک مـی‌کند و هم پوستتان را مرطوب کرده و آلودگی‌ها را از بین مـی‌برد.

ماسک صورت خمـیر سیب‌ زمـینی
برای درست این ماسک یک سیب‌زمـینی بدارید و پس از رنده آن را بـه نرمـی روی صورت قرار دهید. 11 که تا 15 دقیقه صبر کنید سپس صورتتان را بشویید و خشک‌کنید. سیب‌زمـینی مانند آب‌لیمو و شیر به‌طور طبیعی از خاصیت سفیدکنندگی برخوردار هست و مـی‌تواند به‌عنوان نرم‌کننده و جلا دهنده طبیعی پوست عمل کند.

ماسک صورت زردچوبه و گوجه‌ فرنگی
مواد لازم : 4 قاشق غذاخوری آب گوجه، 1 قاشق چای‌خوری زردچوبه

طرز تهیـه : این دو مواد را باهم مخلوط‌ کنید که تا به شکل خمـیر نازکی درآید و سپس روی صورتتان بگذارید. بگذارید به منظور 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید و خشک‌ کنید. این ترکیب نـه‌ تنـها چهره شمارا روشن خواهد کرد بلکه خواص آنتی‌اکسیدانی زردچوبه با علائم سالمندی مانند چروک‌ها و خطوط صورت مقابله مـی‌کند. گوجه نیز از خاصیت قابضی طبیعی برخوردار هست که باکتری‌های جوش‌زا را خواهد کشت.

ماسک صورت روغن بادام شیرین
هم مـی‌توانید کمـی روغن گرم شده بادام را روی صورتتان ماساژ دهید که تا گردش خون را تحریک کنید و دوباره پوستتان را جوان سازید و هم آخر شب یک‌مشت بادام را درون آب خیس کنید و روز بعد آن را خرد کرده و خمـیر کنید. این مخلوط را بـه مدت 10 که تا 12 دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس بشویید. درون صورت انجام منظم این کار چهره شما روش خواهد شد. همچنین بادام بـه دلیل داشتن مواد مغذی فراوان به منظور غذا و آب‌رسانی بـه پوست گزینـه مناسبی است.
منبع : سلامانـه/سیمرغ




[5 ماسک خانگی به منظور سفید پوست صورت + طرز تهیـه طریقه درست کردن پارافین برای پارافین تراپی]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Sat, 21 Jul 2018 16:29:00 +0000