مجموعه: سبزه عید لاو هنر درون خانـه


با استفاده از پوسته های تخم مرغ بسیـار آسان و سریع مـی توانید خودتان سبزه عید را درست کرده و یک دکوراسیون زیبا و قشنگی را به منظور نزدیک شدن بـه روزهای بهاری درون خانـه تان ایجاد کرده واز آن لذت ببرید.

این کار را حتما حدود یک هفته و یـا 10 روز قبل از شروع تعطیلات نوروزی شروع کنید و این نـهایت زمانی هست که به منظور درست سبزه عید بـه آن نیـاز دارید. سبزه عید لاو این یک کار بزرگ و لذت بخش هست که بهتر هست آن را با فرزندان خود انجام دهید و اجازه دهید درون کنار شما از انجام این کار لذت ببرند.
 
آنچه کـه برای درست سبزه تخم مرغی نیـاز دارید :
_ پوسته تخم مرغ – نصف آن کـه سالم شکسته شده باشد
_ دانـه گندم – از فروشگاه مواد غذایی بهداشتی تهیـه کنید
_ خاک گلدان
_ کارتن پلاستیکی تخم مرغ
_ سوزن یـا پین
_ یک تکه کوچک کاغذ یـا یک پارچه توری
_ گلدان کوچک یـا کاسه و یـا جا تخم مرغی ویـا هر ظرف کوچکی
_ قاشق
_ بطری اسپری از آب


ایجاد روی پوسته
پوسته تخم مرغ را درون یک جای ثابت قرار داده ، سبزه عید لاو کـه مسطح باشد سپس با سوزن یک   پایین پوسته ایجاد کنید. سبزه عید لاو سپس چند دیگر درون کنار اولین بزنید که تا گشادتر شود.


شکل بـه لبه پوسته
به آرامـی لبه پوسته را کم کم بـه فرم چین چین بشکنید طوری کـه خود پوسته آسیبی نبیند .تا زمانی کـه مـی شود این کار را انجام دهید. بـه این ترتیب دور که تا دور آن دندانـه دار مـی شود. اگر شما مـی خواهید کار را به منظور تخم مرغ های متعدد انجام دهید، سعی کنید تمامـی  تخم مرغ  ها را بـه یک فرم و هم اندازه درآورید .


پوشاندن ایجاد شده
یک تکه کوچک پارچه توری یـا یک تکه کاغذ نازک روی بگذارید و روی آن را بپوشانید که تا خاک از داخل آن بیرون نریزد .


ریختن خاک
با استفاده از یک قاشق ، مقدار کمـی از خاک گلدان را درون پوسته تخم مرغ خود بریزید. بیش از حد خاک نریزید و سپس با استفاده از انگشت یـا قاشق ، بـه آرامـی سطح روی آن را صاف کنید .


ریختن دانـه ی گیـاهی مانند گندم
روی خاک با اسپری آب بپاچید که تا تا زمانی کـه مرطوب شود. سپس دانـه های  گندم را روی آن بریزید . اطمـینان حاصل کنید کـه حتما یک لایـه ضخیمـی از دانـه روی هر کدام از تخم مرغ ها قرار گرفته باشد .


ریختن خاک روی دانـه ها
دوباره با استفاده از قاشق یک لایـه خاک روی دانـه ها مـی ریزیم که تا به اندازه کافی روی سطح دانـه ها را خاک فراگیرد و دانـه ها دیگر پیدا نباشند.

مرطوب نگه داشتن  
خاک خود را همـیشـه اسپری بزنید و  مطمئن باشید کـه آن را مرطوب نگه داشته اید .برای اینکار حتما هر روز چند بار روی آن اسپری آب  بپاچید . بـه این ترتیب بعد از 3 یـا 4 روز ریشـه ها درون مـی آیند و سبزه ها بیرون مـی زنند.

بهتر هست برای انجام این مراحل و در طول کار و تا زمانی کـه سبزه های ما درون بیـایند از یک کارتن تخم مرغ کـه پلاستیکی هست استفاده کنید، و پوسته ها را درون آن قرار دهید اما اگر از یک کارتن تخم مرغ مقوا یی استفاده کنید باعث خواهد شد کـه مقوا هم نم دار شود و نم بـه دور که تا دور پوسته ها منتقل شود و باعث آسیب رساندن بـه پوسته ها شود و یـا باعث شود پوسته ها بـه مقوا بچسبد.
 
در آخر هم کـه دیگر سبزه ها درون آمدند مـی توانید این تخم مرغ های زیبا را بـه یک ظرف دیگر منتقل کنید و بالای هر کدام اسم هر یک از اعضای خانواده را زده و یک باغ کوچک درون خانـه اتان درست کنید و به استقبال روزهای زیبای بهاری بروید.


منبع : seemorgh.com




[ایده ای جالب و زیبا به منظور سبزه عید کـه تا بـه حال ندیده اید سبزه عید لاو]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 00:46:00 +0000